Αυτά τα ξέρατε; Το φύλλωμά τους έχει χρησιμοποιηθεί για τροφή του μεταξοσκώληκα. Στην κινεζική ιατρική έχει χρησιμοποιηθεί για την αποτοξίνωση του ήπατος, και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Τα λευκά μούρα μπορούν να καταναλωθούν μόνα τους ως ένα υγιεινό σνακ, σε μούσλι με δημητριακά ή γιαούρτι με μέλι.

Λέγεται ότι η Πελοπόννησος ονομάστηκε Μοριάς επειδή εκεί αναπτύχθηκε ιδιαίτερα η καλλιέργεια του λευκού μουρεόδεντρου.

Θεωρούνται ότι:

– Είναι πηγή φλαβονοειδών, βιταμινών Ε και C.

– Είναι αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη

– Είναι πλούσια σε κάλιο, σίδηρο και ασβέστιο

– Ενισχύουν την άμυνα του ανοσοποιητικού και του ουροποιητικού συστήματος

– Προστατεύουν την καρδιά

– Έχουν αντιγηραντική δράση

– Είναι αντικαρκινικά.

Έχουν γλυκια γεύση και είναι πλούσια σε βιταμίνη C και Ε, ανθοκυανίνες, φυτοχημικά, που ευθύνονται για τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες τους. Τα λευκά μούρα έχουν περισσότερη περιεκτικότητα σε κάλιο από μια μπανάνα (776mg ανά 100γρ). Μια μικρή ποσότητα αποξηραμένων λευκών μούρων καλύπτει σχεδόν το 10% των ημερησίων αναγκών του οργανισμού σε ασβέστιο. Είναι επίσης εξαιρετική πηγή σιδήρου.

Επιπλέον, οι ανθοκυανίνες θεωρείται πως προστατεύουν την καρδιά, αναστέλλουν τη συσσωμάτωση αιμοπεταλίων και την αύξηση του οξειδίου του αζώτου και μειώνουν τον κίνδυνο σκλήρυνση των αρτηριών.

Βοηθούν στην πρόληψη νευρικών δυσλειτουργιών όπως της νόσου του Alzheimer και του Πάρκινσον. Ένα άλλο αντιοξειδωτικό που βρέθηκε στα λευκά μούρα είναι η ρεσβερατρόλη (παρούσα σε κόκκινο κρασί). Η ρεσβερατρόλη, επιδεικνύει παρόμοιες προστατευτικές ιδιότητες με την ανθοκυανίνη, αλλά επίσης ενεργοποιεί τη μείωση της γλυκόζης στο αίμα και της κακή χοληστερόλης (LDL).

Μια σημαντική έρευνα υποστηρίζει πως η ρεσβερατρόλη μειώνει την αποθήκευση λίπους στο ήπαρ και καταπολεμάει τους όγκους στο σώμα.

Πηγή: evripidou.gr, earthshareme.com
makeleio.gr

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.