TI ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΤΩΡΑ ΕΑΝ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ;‏

Του  Γιάννη  Θεοδωρόπουλου.
Επειδή για πολλούς ανθρώπους η θρησκεία είναι αυτή η ίδια η ύπαρξη τους, και ο φόβος του θανάτου τους καθιστά ανασφαλείς χωρίς αυτήν, ευλόγως γεννάτε το ερώτημα, αν δεν μας επέβαλαν οι Ρωμαίοι δια της βίας το Χριστιανισμό, ποιο θα ήταν το επικρατέστερο θρήσκευμα σήμερα, το  Δωδεκάθεο, η ο Χριστιανισμός; Η απάντηση είναι ρητή,...
 ΟΧΙ. Κανένα από τα δύο.

Καθ’ ότι όλες οι μέχρι τώρα θρησκείες είναι δημιουργήματα των ανθρώπου σε εποχές που το μεγαλύτερο πρόβλημά του ήταν η επιβίωση, και εστερήτο επιστημονικής γνώσης. Για τους λόγους αυτούς είναι αναχρονιστικές. Επίσης δε στηρίζονται σε μεγάλα ψέματα, που τις καθιστούν στη σκέψη των ορθολογιστών  ουτοπία.  Ειδικά ο Χριστιανισμός που πάσχει μεταξύ άλλων και από το σύνδρομο του δογματισμού, τον καθιστά δύσκαμπτο σε κάθε είδους εκσυγχρονιστικές προτάσεις.
Η πλειοψηφία των ανθρώπων θα ήταν άθρησκοι. Αλλά το τι θα πίστευαν, οι έχοντες ανάγκη τη θρησκεία, είχαν ήδη φροντίσει οι πρόγονοι μας, διότι διέβλεπαν ότι η  ήδη κρατούσα θρησκεία δεν ανταποκρινόταν στις τότε σύγχρονες απαιτήσεις. Με  πρώτον  λοιπόν τον Πλάτωνα, και την Πλατωνική  του φιλοσοφία. Μία  φιλοσοφία  που  δεν έπασχε από το σύνδρομο του δογματισμού και έτσι νεότεροι φιλόσοφοι της έδωσαν νέα διάσταση και την έκαναν περισσότερο πνευματική, αποκαλώντας την  Νεοπλατωνική φιλοσοφία.
Ο Νεοπλατωνισμός ήταν η απάντηση των Ελλήνων στο Χριστιανισμό, διότι δεν μπορούσαν  να  αποδεχθούν  τα  χοντροκομμένα  ψέματα, και τα σκηνοθετημένα θαύματα, που αραδιάζονται στη Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, υποτιμούσαν την νοημοσύνη  των,  αλλά και κάτι  που δεν  ήταν δικό τους  πνευματικό δημιούργημα. Η πορεία του Νεοπλατωνισμού θα ήταν λαμπρή εάν ο Χριστιανισμός δεν επιβάλλονταν από  τους  Ρωμαίους  δια της βίας. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα σήμερα που γνωρίζουμε πόσο επηρέασε την σκέψη πολλών νεότερων Ευρωπαίων διανοουμένων. Κυριότερος δε εκπρόσωπος του  νέου  ρεύματος  ήταν ο φιλόσοφος  Πλωτίνος, και ένθερμος νεότερος υποστηρικτής του ο Γεώργιος  Γεμιστός η Πλήθων.
Βασικές  αρχές του φιλοσοφικού ρεύματος του  Νεοπλατωνισμού είναι:
<<Υπέρτατη οντολογική αρχή είναι το « Εν » το (μοναδικό) που ίσταται υπεράνω  ύπαρξης Όπου και καλείται «Υπερούσιον». Το Υπερούσιον Εν όπου δια ακτινοβολίας «απορροών» παράγονται διαδοχικά ο Νους, (νοητός κόσμος των ιδεών), η ψυχή, η φύση και τελευταία η ύλη.  Ηθικός προορισμός του ανθρώπου είναι η επανύψωση της εκπεσούσας ψυχής από το «Υπερούσιον Εν» στην αρχική αφετηρία, δηλαδή την ένωση της στο  αρχικό  «Εν» που αν  συμβεί αυτό τότε η ψυχή περιπίπτει σε κατάσταση « Έκστασης», Όμως κύρια προϋπόθεση για την  εκπλήρωση της επανασύνδεσης αυτής είναι «Κάθαρση» που επιτυγχάνεται με τον ενάρετο βίο>>.
Έτσι σήμερα θα είχαμε μια πνευματική βαθιά φιλοσοφική, σύγχρονη, και μοντέρνα Ελληνική θρησκεία, και όχι Εβραϊκή, γιατί πώς να το κάνουμε, ο Ελληνισμός προϋπήρξε  του  Χριστιανισμού.

πηγη

Πηγή

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 blogger-facebook:

Δημοσίευση σχολίου